3 tipy pre prepravcov! Ako nájsť a udržať si šoférov?

3 tipy pre prepravcov! Ako nájsť a udržať si šoférov?

Pre prepravcov je najdôležitejšie, aby našli takých šoférov, s ktorými dokážu dlhodobo spolupracovať. Nasledovné tipy budú asi pôsobiť prekvapivo, ale práve tieto môžu pomôcť firmám, aby dosiahli svoj cieľ. Okrem toho bude možno menej takých uchádzačov, ktorí sú nespokojní a už po prvom mesiaci začnú hľadať novú prácu.

Tip 1: Priložiť video alebo fotku k inzerátu, ktorá umožní nahliadnuť do firemného prostredia

Šoféri by si mali vedieť vytvoriť vizuálnu predstavu o potenciálnej prepravnej spoločnosti. Jedno video alebo fotka určite pomôže vodičom, aby dostali reálny obraz o charaktere práce. Okrem toho môže takto prepravná spoločnosť vyniknúť spomedzi ostatných firiem, ktoré majú iba textový opis pracovnej pozície. Jedna fotka je viac ako tisíc slov!

Dajte fotku alebo video priamo do inzerátu na stránke soforallas.com alebo na stránke vlastnej firmy, príp. na Facebooku!

Tu je pár tipov, čo by ste mohli na fotke alebo vo videu ukázať:

  • Pracovné auto šoféra. Fotky interiéru auta alebo vonkajšieho vzhľadu s kabínou.
  • Sídlo spoločnosti a priľahlé budovy.
  • Kolegovia, ktorí prevádzkujú firmu. Dispečéri, opravári a šoféri.

Tip 2: Očakávania sú kľúčové. Dajte reálny opis pracovnej pozície!

Podstatou je, aby ste poskytli autentické informácie! Podľa štatistík šoféri odchádzajú zo zamestnania najčastejšie počas druhého alebo tretieho mesiaca. A to znamená, že práca nezodpovedala očakávaniam šoféra a pravdepodobne ani opis pracovnej pozície nekorešpondoval s realitou. Áno, takto sa trochu ťažšie hľadá kvalifikovaný šofér, ale koniec koncov takto ich dokážete dlhšie udržať vo svojej firme.

Ak vaši vodiči budú môcť chodiť domov len málokedy, ani to nevynechajte z inzerátu. Aj dva mesiace môže trvať, kým sa dostanú domov? Alebo aj dva týždne? Viac či menej? Povedzte im to! Sú šoféri, ktorí vyslovene radi strávia čas na ceste, radi objavujú nové destinácie na rôznych miestach Európy, chcú veľa robiť a veľa zarábať. Už aj do opisu môžete napísať: „Ste kráľom ciest, ktorý miluje byť na ceste a zarábať veľa peňazí? Zavolajte nám, u nás nájdeme pre vás veľa voľných kilometrov!“

V prípade, že má šofér rodinu, skúste mu vybaviť, aby mohol zobrať svoju manželku alebo dieťa na cestu. Už samotná možnosť, že by mohol svoju rodinu zobrať so sebou, dokáže výrazne ovplyvniť rozhodovanie uchádzača, aj keď neplánuje celý svoj pracovný čas stráviť v ich spoločnosti. Takto môže mať pocit, že si vie lepšie rozvrhnúť svoj život a čas strávený s rodinou. Keď viete zabezpečiť, aby sa k šoférovi mohli pridať jeho blízki, na pracovnom trhu sa vám otvoria úplne iné možnosti.

Ak viete ponúknuť miestnu prácu a/alebo regionálnu prepravu, ktorá má vypočítateľný a stály rozvrh so stálymi miestami nakladania a vykladania, tak to zdôraznite: „Buďte doma každý deň!“. Sú šoféri, ktorí sú radi na ceste, ale sú aj iní, ktorí uprednostňujú dennú rutinu a chcú vedieť naisto, kedy dôjdu domov.

Je ťažké vyhovieť očakávaniam šoférov, hlavne v oblasti, v ktorej fluktuácia dosahuje skoro 100 %. To znamená, že bežný vodič si mení zamestnanie raz do roka. Ak má vodič svoje skúsenosti, dlho pracuje v tejto oblasti, prípadne ovláda aj nejaký cudzí jazyk, tak si vyberie tú firmu, ktorá má najlepšiu ponuku.

O pracovnej pozícii poskytnite čo najviac informácií. Tu je niekoľko ďalších faktov, ktoré je dobré uviesť:

  • Trasy / oblasti / časté destinácie.
  • Ako často má byť šofér na ceste a ako sa budú striedať?
  • Či sú stále miesta na nakladanie a vykladanie, alebo sa to stále mení?
  • Či dostane vlastné auto alebo sa autá striedajú?
  • Typ vozidla (ťahač, náves...), vek, výbava, servisovanie.
  • Príspevky, poistenie atď.
  • A samozrejme plat (v čistom). Uveďte, koľko momentálne zarábajú vaši vodiči v priemere!

Tip: 3: Kombinujte offline a online spôsoby náboru!

Podľa offline metódy je dobré vyvesiť inzeráty (letáky) na miestach, kde sa šoféri často pohybujú. Ak je na blízku nejaké menšie odpočívadlo pre kamionistov, aj keď ide len o benzínku, kde šoféri môžu iba tankovať, vyveste tam svoj inzerát! Vodičovi známi tam s veľkou pravdepodobnosťou chodia a informáciu mu odovzdajú. Táto informácia sa môže šíriť navyše aj ústnym podaním a ani sa nenazdáte a už ste aj získali svoju novú pracovnú silu. Druhým účinným spôsobom je, keď jeden zo zamestnaných šoférov odporúča firmu pre svojho známeho.

Online model znamená používanie internetových pracovných portálov a sociálnych sietí zameraných špeciálne na šoférov. V dnešnej dobe už má každý šofér svoj smartfón a facebookový profil, keďže často len pomocou sociálnej siete vedia efektívne komunikovať so svojou rodinou. Dnes môžu šoféri hľadať prácu prakticky z hocikadiaľ. Môžu hľadať doma na stolnom počítači, na notebooku alebo smartfóne z kabíny na spanie, alebo aj na spomenutých odpočívadlách pre kamiónov.

Napísané: 11.10.2022 - zdroj

< Späť na články